En effektiv måde at tabe sig på

Det er meget forskelligt, hvordan vi menneske tager på i vægt. Nogle mennesker tager utrolig nemt på, mens andre dårligt kan tage på. Hvis du tager nemt på, er det ikke usandsynligt at det er en arvelig ting. Du kan ikke gøre noget ved det arveligt, men du kan ændre dine mad og kostvaner så du formindsker det så meget som muligt. De typiske ting, der skal ændre er:

  • Drikkevarer med mange kalorier skal skiftes ud
  • Der skal dyrkes mere motion
  • Der skal strammes op på dit måltidsmønster
  • Din kostsammensætning skal ændres

Hvorfor bliver man overvægtigt?

Der kan være mange grunde til, at man bliver overvægtig. Vi har dog fundet ud af, at overvægt primært skyldes: Alt for store portioner

  • For meget alkohol
  • Mangel på motion
  • Alle de mange drikkevarer med sukker
  • For meget fedt gennem kosten

Det er ikke nok at skære ned på fedtet

Det er ikke nok, bare du skære ned på fedtet. Du er allerede godt på vej, hvis du har skåret ned på det, men ikke færdig. Du skal også spise de rigtige fødevarer. Bare fordi de ikke indeholder for meget fedt, betyder det ikke at de er sunde. Vælg ofte grove grøntsager, det kan grøntsager som bælgfrugter, rodfrugter og kål

Tag ikke for store portioner. Det er tit grunden til overvægtighed. Rent faktisk er det muligt at spise sig overvægtig selvom det er sunde fødevarer, der er på tallerkenen. Derfor er det vigtigt du siger til dig selv, at du kan må tage én portion.

Skær meget ned på drikkevarer med meget sukker i. Det giver kun din krop tomme kalorier.

Vælg groft brød i stedet for det hvide. Det er sikkert ikke første gang, at du høre rugbrød er sundere end hvidt franskbrød.

Skal man tæller kalorier?

Princippet i slankekure har og er altid, at man skal holde sit kalorieindtag nede. I en normal slankekur får du tit et tal, som du skal holde dagligt. Hvis du skal spise dig mæt og samtidig holde disse tal gøres det nemmest ved at spise sundt og varieret. En tommelfinger regel siger, at halvdelen af tallerkenen skal dækkes af grøntsager, en fjerdedel af den skal dækkes af kød/fisk og det sidste skal dækkes af grov pasta, kogte kartofler eller brune ris.

Hvorfor tager man ofte på igen?

Du kender det måske godt man tager ofte på efter en slankekur, men hvorfor? Èn af grundene til at man tager på efter en slankekur er, at man vender tilbage til de dårlige vaner. Selvom du ikke ligger mærke til det, gør du det måske. Det nytter ikke noget at sulte sig for at tabe sig i en periode, og når du så vender tilbage igen tager det hele på. Det handler om at holde de gode og sunde madvaner. Dem der opnår succes med vægttab og holder det fremover, er dem der ændre deres adfærd. Har du prøvet at tabe dig mange gange, men kun kortvarigt, kan det være en stor fordel at få hjælp udefra. En Professionel personlig træner med indsigt i de mentale og fysiske processer, kan hjælpe dig til at lære din krop bedre at kende og få viden om nøjagtigt, hvilke af dine vaner du vil få mest ud af at ændre på. Du kan også lære at blive din egen personlige træner – Læs mere om det her

Hvor mange måltider skal man have om dagen?

Mange små måltider er sundere end 2 eller 3 store måltider om dagen. Hvis du er sulten hele dagen og bare venter på aftensmaden, så kommer du tit til at overspise. Det er samtidig at kontrollere den søde tand hvis du får et kæmpe blodsukkerdyk. Det behøver ikke være andet end frugt og nødder, du spiser til formiddag og eftermiddag. Men hen over middag er det vigtigt du får noget, at holde blodsukkeret oppe med. Lidt motion hjælper også

Motion behøver hverken at være lange løbe eller cykelture. De små ting i hverdagen gælder også, det kan være ting som:

Tag trapperne i stedet for elevatoren.

Du kan tænke på, at hvert eneste trin er et skridt tættere på en flot krop.

Tag busstoppestedet før du plejer og gå det ekstra stykke.

I stedet for at sidde og se tv i pauserne kan du bruge tiden til at rejse dig op, og få gang i benene.

Postet af jjdenmark via AdSet.